فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 7 خرداد 1397





دوره های آموزشی


برگزاری دوره‌ یک روزه کینزیوتیپ

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی یک روزه کینزیوتیپ ویژه مربیان و ورزشکاران را برگزار می‌کند.


برگزاری دو دوره آموزشی در مردادماه 95

هیأت پزشکی ورزشی استان دو دوره آموزشی را در مردادماه 95 برگزار می‌کند.


برگزاری دوره‌ یک‌روزه کنزیوتیپ توسط هیات پزشکی ورزشی استان تهران

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی کنزیوتیپ را در 5 خردادماه برگزار می‌کند.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


ورزشکاران و روزه داری

تحقیقات نشان داده است، ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، در صورتی که مصرف انرژی کل مورد نیاز، حجم تمرینات، ترکیب بدنی و مدت و کیفیت خواب خود را حفظ کنند، کاهش عملکرد چندانی نخواهند داشت.


اهمیت و دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مولتیپل اسکلروز (MS)

هدف از ورزش و فعالیت فیزیکی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)، بهبود استقامت هوازی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و جلوگیری از بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی و دیابت می باشد.



آمار بازديد


 

.


نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار /3

برای تامین انرژی کربوهیدرات را هدف قرار دهید
 کربوهیدراتها اصلی ترین منبع انرژی در تمرینات ورزشی و عمده ترین سوخت برای مغز هستند.
 ذخائر کربوهیدرات ( گلیکوژن) در بدن محدودند. بنابراین بچه ها باید هر روز این ذخائر را پرکنند.
 بیشترین منابع غذایی کربوهیدراتی: ماکارونی، برنج، نان، شیر، ماست، غلات، میوه جات و سبزیجات.

پروتئین آجرهای ساختمانی بدن
 پروتئین در ساخت عضلات، مقابله با عفونتها، تامین و کنترل رشد بافتها و نگهداری بدن
 با اینکه پروتئین اهمیت دارد یک رژیم پروتئین توصیه نمی شود و جایگزینی کربوهیدرات با پروتئین می تواند روی عملکرد درست ورزشی تاثیر نامطلوب داشته باشد. بدون کربوهیدرات کافی ورزشکار به سرعت خسته می شود و انرزی برای تمرین یا مسابقه ندارد.
 بهترین منابع غذایی پروتئین: گوشت، مرغ، ماهی، پنیر، شیر و ماست و حبوبات و مغزها هستند
بعضی از چربی ها را فراموش نکنید
 یک رژیم پرچرب سالم نیست و همینطور هم یک رژیم بدون چربی.
 داشتن بعضی از چربی ها در رژیم غذایی برای سلامتی مهم است و کلید تامین انرژی برای ورزشکاران جوان می باشد.
 به غذاهای کم چرب بجای غذاهای بدون چربی روی بیاورید.


ترجمه و تنظیم: شیوا ایلبگی طاهر
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران
مؤلف: Dr.Suzzane Nelson

تاريخ  ارسال:دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:43

کد:10053-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.