فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   چهارشنبه 25 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


نکاتی در رابطه با Shin Splint

همان درد در قسمت قدام ساق پا است که اغلب در ورزشکاران بخصوص دونده ها رخ می دهد.
علائم:
• تندرنیس( حساسیت به لمس)
• درد در قسمت داخلی قدامی نیمه تحتانی ساق پا
• درد در هنگام شروع ورزش که با ادامه ورزش کمتر می شود، درد معمولاً بعد از فعالیت بر می گردد و صبح روز بعد درد بیشتر می شود.
• گاهی اوقات تورم وجود دارد.
• در لمس قسمت داخلی استخوان ساق پا (تیبیا) ممکن است برجستگی حس شود.
• درد در زمانی که پا یا انگشتان پا به سمت پایین خم شوند.
• گاهی اوقات قرمزی در قسمت داخلی ساق پا
علل:
رایج ترین علل آن التهاب پریوست تیبیا ( غلافی که دور استخوان ساق پا را پوشانده ) می باشد نیروهای کششی که از عضلات روی غلاف استخوان ساق پا وارد می شود سبب درد و التهاب می شود. همچنین علت می تواند بیومکانیکی و اشتباه در تمرینات ورزشی باشد. دویدن و ورزش روی سطوح سفت، کاهش انعطاف پذیری مفصل مچ پا و ضعغ عضلات قدام ساق، سفتی و کوتاهی عضلات خلف ساق، استفاده از کفش های نامناسب، صاف بودن کف پاها، افزایش ناگهانی در شدت تمرینات ورزشی مثلاً افزایش سرعت و یا مسافت در دویدن.
درمان:
کاهش درد و التهاب، شناخت مشکلات تمرینی و بیومکانیکی و اصلاح آن، استفاده از داروهای ضدالتهابی و حذف فعالیت های ورزشی که به منطقه درگیر نیرو وارد می کنند، استفاده از کفی ها، کشیدن عضلات خلف ساق و تقویت عضلات قدام ساق و برگشت تدریجی به فعالیت ها از درمانهای مفید است.
کارهایی که ورزشکاران می توانند انجام دهند:
ورزشکار باید استراحت کند تا آسیب التیام یابد. در مراحل اولیه Ice یا سرما درمانی بکار ببرد مخصوصاً وقتی دردناک است. کفش مناسب با ورزش خود را انتخاب کند اگر ورزشکار دونده است کفش را هر 560 تا 800 کیلوگرم استفاده، تعویض کند.
کشش عضلات خلف ساق را انجام دهد. از کفی در کفش خود استفاده کند که فشار را جذب می کند درنتیجه فشار کمتری به ساق وارد می شود مخصوصاً اگر کف پا صاف باشد. در زمان استراحت ورزش هایی مثل شنا، دوچرخه سواری و دویدن در آب را که فشاری روی ساق پا وارد نمی کنند ( وزن اندازی ندارند) را انجام دهد. قبل از شروع ورزش تمرینات کششی عضلات باید انجام شود کشش عضلات ممکن است از برگشت آسیب جلوگیری کند.
اگر Shin Splint به درمان جواب نداد پزشک به وجود Stress Fracture ( شکستگی فشاری) شک می کند، این نوع شکستگی، ترک کوچک در استخوان ساق براثر فشار و Overuse است.


مریم دلنواز( فیزیوتراپیست)
مسئول کمیته توانبخشی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:50

کد:10055-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.