فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   يكشنبه 28 مرداد 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


آسیب های ورزشی شایعتر در زنان در مقایسه با مردان

تفاوت های آشکاری بین مردان و زنان وجود دارد که برخی از این تفاوت ها می تواند منجر به افزایش خطر آسیب شود. در زیر شایعترین آسیب های ورزشی در زنان و اینکه چرا این آسیب ها در زنان بیش از مردان اتفاق میافتد، آورده شده و همچنین به نحوه جلوگیری از این آسیب ها اشاره شده است.


فعالیتهای جسمانی درکودکان ونوجوانان(قسمت دوم)

دستورالعمل های فعالیت بدنی برای کودکان و نوجوانان بر اساس نیازهای فیزیکی و ویژگی های کودکان و نوجوانان می باشد.



آمار بازديد


 

.


ویتامین‌ها و املاح برطرف کننده خستگی در ورزشکاران

خستگی یکی از مشکلاتی است که ورزشکاران بعد از انجام ورزش با آن روبرو هستند و این امر منجر به کاهش عملکرد آنها می‌شود.




جهت رفع خستگی در ورزشکاران به معرفی برخی ویتامین‌ها و املاح به شرح ذیل می‌پردازیم:
آهن:
کم خونی شرایطی است که در آن میزان آهن در خون کاهش می‌یابد آهن برای تولید گلبولهای قرمز که اکسیژن را در بدن حمل و جابجا می‌کند بسیار لازم است لذا کم خونی منجر به کمبود اکسیژن و در نتیجه کمبود انرژی می‌شود و مصرف آهن مخصوصاً در ورزشهای هوازی منجر به افزایش اکسیژن و نهایتاً انرژی بیشتر می‌شود.
ویتامین B6:
ویتامین B6 برا ی تبدیل کربوهیدرات به انرژی و متابولیسم اسیدهای آمینه موجوددر پروتئین‌ها در بدن بسیار ضروری هستند کربوهیدرات منبع اصلی انرژی در بدن است به همین خاطر ورزشکاران با مصرف منابع غذایی ویتامین B6 و مکملهای ویتامین B6 می‌توانند درصد بیشتری از کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنند را به انرژی تبدیل کنند.
روی:
دریافت روی برای مبارزه با خستگی مفید است برای مثال قدرت عضلات را افزایش داده و در نتیجه احساس کوفتگی در بدن ورزشکاران را کاهش می‌دهد در عین حال روی برای بسیاری از آنزیمها که در تجزیه موادغذایی و واکنشهای شیمیایی نقش دارند مفید است.
منیزیم:
منیزیم برای تولید ATP از کلوکز در بدن بسیار ضروری استATP در واقع یک نوع منبع ذخیره انرژی در بدن محسوب می‌شود.
کلسیم:
کلسیم نه تنها استخوانها را تقویت می‌کند بلکه در تقویت رباط‌ها و زردپی‌های بدن نیز بسیار موثر است و در نتیجه مصرف ان انقباض و انبساط عضلانی و ماهیجه‌ای را راحت‌تر و قوی‌تر خواهد کرداین امر در کاهش خستگی که در خیلی مواقع به دلیل خستگی عضلانی است موثر می باشد علاوه بر آن کلسیم باعث کاهش استرس نیز می‌شود.
ویتامین C:
ویتامین C، ویتامینی است که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم و مفید است، در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و اسیدهای آمینه نقش دارد، خونسازی را تسریع می‌کند، موجب افزایش میزان گلیکوژن در کبد و عضلات می‌شود و همچنین برای فسفریلاسیون ویتامین B2 و B1 لازم است.

لاله کیوانمرز
مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:دوشنبه 30 شهريور 1394 - 09:38

کد:10495-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.