فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   پنجشنبه 26 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


اهمیت ویتامین c در ورزشکاران

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد که سلول‌ها را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و در بازسازی سایر آنتی اکسیدان‌ها مثل ویتامین E نیز نقش دارد.
همچنین در سنتز کلاژن، کارنیتین و سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی برای پاسخ‌های متابولیک به ورزش، متابولیسم آهن که مربوط به کم‌خونی و خستگی زود هنگام در ورزش‌های هوازی می‌شود نیز نقش دارد.
یکی از پیامدهای منفی ناشی از تمرین، کوفتگی عضلانی تاخیری (Doms) می‌باشد که با محدودیت حرکتی سفتی عضلانی، درد و ورم و ضعف و کاهش قدرت عملکردی همراه است در چندین مطالعه متفاوت که بر روی تأثیر ویتامین C بر درد تأخیری عضلانی انجام شد رابطه معنی‌داری بین مصرف ویتامین C و کاهش این دردها مشاهده شد.
همچنین در افرادی که کمبود ویتامین C داشتند مکمل‌یاری با ویتامین C باعث بهبود vo2 max و کاهش خستگی می‌شود.
دریافت ویتامین C بالاتر از دوز ۳۰۰۰mg در روز باعث اسهال و اختلالات گوارشی می‌شود همچنین از دیگر عوارض بالای مصرف ویتامین C می‌توان به افزایش دفع اگزالات، افزایش احتمالی سنگ‌های کلیوی و کاهش ویتامین B12 و مس اشاره کرد .

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 09:58

کد:10569-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.