فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   پنجشنبه 26 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


نقش رعایت تعادل و تنوع غذایی در عملکرد ورزشکاران تکواندو

تکواندو به عنوان یک رشته مدرن رزمی کره ای، دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزشهای رزمی در سراسر دنیاست. در این ورزش کنترل میزان چربی بدن تکواندوکار، نه تنها به حفظ توده عضلانی وی کمک می کند، بلکه باعث افزایش سرعت، چابکی و تمرکز ورزشکار می شود.
در این ورزش فرد باید توان هوازی و بی هوازی خود را بهبود ببخشد و ورزشکاران باید زمان زیادی را برای انجام تمرینات بگذارند. در ورزش تکواندو نیز مانند سایر رشته های ورزشی رعایت تعادل و تنوع در گروه های غذایی در عملکرد ورزشکاران نقش مهمی دارد.
قبل از ورزش استفاده از کربوهیدرات های پیچیده و با شاخص قندی پایین تا متوسط توصیه می شود، چرا که غذا با شاخص قندی بالا در ساعت قبل از مسابقه باعث بالا رفتن قندخون و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و نهایتاً افت قندخون و کاهش عملکرد می شود.
در حین ورزش و تمرین زیر یک ساعت، نوشیدن آب ساده به تنهایی کافی است، ولی اگر تمرین بیشتر از یکساعت باشد مصرف مایعات قندی توصیه می شود مایعاتی که بین 4 تا 8 درصد قند داشته باشند. برای جذب بیشتر مایعات بهتر است از ترکیب چند قند استفاه شود؛ ترکیبی از گلوکز و فروکتوز و یا دکستروز.
در طول تمرین و مسابقه ذخایر گلیکوژن از دست می رود، بنابراین بلافاصله بعد از تمرین باید جایگزینی ذخایر از دست رفته شروع شود. بعد از تمرین مصرف کربوهیدرات با شاخص قندی متوسط تا بالا توصیه می شود، البته اگر همراه با پروتئین هم باشد منبع خوبی برای بازسازی می باشد.
لاله کیوانمرز
مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 8 دي 1395 - 10:21

کد:25671-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.