فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   پنجشنبه 26 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


اهمیت کلسیم وآهن در ورزشکاران زن

نقش تغذیه در زنان ورزشکار جهت بهبود کارایی و عملکرد بهتر ورزشی و تامین نیازهای تغذیه ای بدن بسیار مهم است.
عناصر معدنی که در ورزشکاران زن از اهمیت بیشتری برخوردار است، کلسیم وآهن می باشد.
کلسیم برای داشتن استخوان های قوی و رشد بدن حیاتی است، دریافت ناکافی کلسیم، استخوان ها را ضعبف و احتمال شکستگی را بیشتر می کند. میزان مورد نیاز کلسیم در دختران 9 الی 13 ساله، 1300-1000 میلی گرم، دختران 14 الی 18 ساله، 1300 میلی گرم، زنان 19 الی 50 ساله، 1000 میلی گرم و در زنان ورزشکار با اختلال سیکل ماهیانه، 1500-1000 میلی گرم در روز می باشد. از کمترین منابع کلسیم می توان به لبنیات و سبزی های برگ سبزدار اشاره کرد.
آهن نیز در تولید هموگلوبین که اکسیژن را در بدن حمل می کند، نقش مهمی دارد، لذا در ورزشهای هوازی که نیاز به اکسیژن بیشتری می باشد، نقش آهن حائز اهمیت تر است. زنان به علت داشتن سیکل ماهیانه بیشتر مستعد کم خونی هستند. از علائم کم خونی، فقر آهن به صورت خستگی، تنگی نفس و تپش قلب مخصوصاً هنگام ورزش می باشد و مقدار مورد نیاز آهن در زنان 18 میلی گرم در روز است.
گاهی در زنان ورزشکاری که چربی بدن پایینی دارند و تمرینات شدیدی می کنند یا کاهش وزن شدید دارند، قاعدگی قطع می شود یا سیکل های قاعدگی بصورت نامنظم می شود که همین امر باعث رسوب کمتر کلسیم در استخوان ها و در نتیجه پوکی استخوان می گردد.

تاريخ  ارسال:شنبه 28 اسفند 1395 - 10:54

کد:29690-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.