فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   چهارشنبه 25 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


تفاوت ورزش بانوان وآقایان
آنچه که بانوان ورزش باید بدانند

تفاوت ورزش بانوان وآقایان از چهار منظر مورد بررسی قرار می گیرد: ۱-ساختار اسکلتی ۲-ترکیب بدنی ۳-فیزیو لوژی ۴-اثرات تمرین ورزشی
بلوغ ورشد استخوانی در دختران کمی زودتر از پسران اتفاق می افتدکه حدود سن ۱۳ سالگی است و پس از این رویداد، حداکثر ۵-۶ سانتی متر قد آنها بلند تر می شود. دختران حداکثر قد خود را در سن ۱۷ سالگی خواهند داشت. روند افزایش وزن نیز مانند رشد قدی است.کسب حداکثر توده استخوانی یک سال از جهش رشدی عقب تر است. به علت پایین تر قرار گرفتن مرکز ثقل بدن در بانوان، تعادل در زنان بیشتر است.
درصدمتوسط چربی در بانوان حدود ۲۶ درصد است که تقریبا دو برابر اقایان است. اندازه قلب زنان و برون ده قلبی آنان کمتر و تعداد ضربان قلب آنها بیشتر از آقایان است. ظرفیت ریه ها نیز در بانوان کمتر از آقایان است. اثرات تمرین های قدرتی و استقامتی در زنان به علت عدم افزایش توده عضلانی محدود و نسبت به مردان کمتر است.
سیکل طبیعی قاعدگی تاثیر منفی روی عملکرد ورزشی ندارد و سندرم پیش از قاعدگی نیز در ورزشکاران کمتر بوجود می آید که این به نفع ورزشکار است. مصرف قرص جلوگیری در ورزشکاران اشکالی ندارد، ولی باید ۱۰ روز پیش از مسابقه قطع شود. انجام ورزش سنگین در ورزشکاران نو جوان باعث منارک دیر رس می شود که این هم امتیازی برای ورزشکار می باشد چون باعث افزایش قد و چربی کمتر و افزایش عملکرد وی می شود.
انجام ورزش سنگین باعث اختلالات قاعدگی نیز می شود. مصرف بیش از حد انرژی و تغذیه ناکافی باعث این اختلال است. اختلال هورمونی بوجود آمده همچنین باعث از دست رفتن توده استخوانی می گردد که این به ضرر ورزشکار است و باعث شکستگی های تنشی و پوکی استخوان می شود. در ورزشکارانی که دچار آمنوره می گردندباید جدی درمان شوند و از پوکی استخوان با درمان مناسب پیشگیری کنند. در این شرایط مصرف قرص جلوگیری ورفع مشکلات تغذیه ای و تمرینی و استرسی لازم است.
در واقع اختلال قاعدگی و مشکلات تغذیه ای وپوکی استخوان به نام تریاد زنان ورزشکار یک مشکل شایع زنان ورزشکار است که از فاکتورهای ایجاد آن می توان به گرسنگی های طولانی مدت و اعتماد به نفس پایین و ایده آل گرایی و دانش تغذیه ای ناکافی و تمرینات سنگین غیر اصولی اشاره کرد. در این ورزشکاران با بروز اولین علامت از سه علامت فوق باید در مان جدی را شروع کرد. در شرح حال این بیماران ورزشکار، ترس از چاقی، اصرار به تناسب اندام، حملات سنکوپ، گیجی، تپش قلب، درد اندام، مصرف داروهای مدر و مسهل، تحلیل رفتن ماهیچه، مو و پوست خشک و سردی اندام ها را می توان دید. درمان این گونه بیماران با همکاری پزشک و روان شناس وکارشناس تغذیه است.

تاريخ  ارسال:شنبه 28 اسفند 1395 - 10:55

کد:29691-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.