فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 7 خرداد 1397





دوره های آموزشی


برگزاری دوره‌ یک روزه کینزیوتیپ

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی یک روزه کینزیوتیپ ویژه مربیان و ورزشکاران را برگزار می‌کند.


برگزاری دو دوره آموزشی در مردادماه 95

هیأت پزشکی ورزشی استان دو دوره آموزشی را در مردادماه 95 برگزار می‌کند.


برگزاری دوره‌ یک‌روزه کنزیوتیپ توسط هیات پزشکی ورزشی استان تهران

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی کنزیوتیپ را در 5 خردادماه برگزار می‌کند.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


ورزشکاران و روزه داری

تحقیقات نشان داده است، ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، در صورتی که مصرف انرژی کل مورد نیاز، حجم تمرینات، ترکیب بدنی و مدت و کیفیت خواب خود را حفظ کنند، کاهش عملکرد چندانی نخواهند داشت.


اهمیت و دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مولتیپل اسکلروز (MS)

هدف از ورزش و فعالیت فیزیکی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)، بهبود استقامت هوازی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و جلوگیری از بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی و دیابت می باشد.



آمار بازديد


 

.


سردردهای ورزشی

سردردهای ورزشی حین یا بعد از ورزش شدید رخ می دهند. هنگام ورزش یا فعالیت بدنی، عضلات سر، گردن و جمجمه خون بیشتری برای گردش نیاز دارند که خود باعث گشاد شدن عروق خونی و در نتیجه سردرد می شود.
برخی از فعالیت ها که مرتبط با سردرد ورزشی هستند شامل دویدن، قایق رانی، تنیس، شنا و وزنه برداری می شوند.
سردردهای ورزشی به دو گروه تقسیم می شوند:
1. سردرهای ورزشی اولیه که معمولا مرتبط با مشکل زمینه ای نیستند و توسط دارو قابل پیشگیری هستند.
2. سردرهای ورزشی ثانویه که معمولا ناشی از مشکلات داخل مغزی مثل خونریزی و تومور و یا مشکلات خارج مغز مثل بیماری شریان کرونری می باشند.
سردردهای ورزشی اولیه ماهیت ضربان دار و دوطرفه داشته و حین یا بعد ورزش شدید رخ می دهد و به مدت 5 دقیقه تا 48ساعت طول می کشد. سردردهای ورزشی ثانویه علاوه بر این موارد علایمی مثل تهوع، کاهش سطح هوشیاری، دوبینی و سفتی گردن نیز دارند و حداقل یک روز و گاهی چندین روز طول می کشد و حتما باید توسط پزشک بررسی شود.
ورزش در هوای گرم، ورزش در ارتفاع و سابقه خانوادگی میگرن، از جمله فاکتورهای خطر در بروز سردرد ورزشی می باشند. در نتیجه افرادی که مستعد این مشکل هستند بهتر است از ورزش در هوای گرم و مرطوب و یا ارتفاعات اجتناب کنند. نوشیدن آب حین و خصوصا بعد ورزش کلید اصلی جلوگیری از سردر ناشی از ورزش می باشد. گرم کردن مناسب قبل از ورزش سنگین نیز می تواند از بروز سردر ورزشی جلوگیری کند.
ساناز کبیری
سرپرست کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:يكشنبه 27 اسفند 1396 - 12:07

کد:57737-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.