فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   يكشنبه 25 آذر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


اثر کربوهیدرات، اسیدهای آمینه شاخه دار و آرژنین در بهبود عملکرد کشتی گیران

بسیاری از ورزشکاران چندین مرحله در یک روز به تمرین می پردازند، بازیابی گلیکوژن بعد از ورزش ممکن است برای بهبود عملکرد در تمرین بعدی موثر باشد.
این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که آیا بعد از ورزش مصرف مکمل کربوهیدرات می تواند باعث عملکرد بهتر در مسابقه بعدی باشد همچنین در این تحقیق تاثیر اسیدهای آمینه شاخه دار و آرژنین بردفع گلوکز و برروی عملکرد ورزشکار مورد بررسی قرار گرفت.
طی این تحقیق 9 کشتی گیر حرفه ای در 3 مرحله در یک رندوم تصادفی شرکت کردند.هر آزمایش شامل سه مرحله مسابقه با یک ساعت استراحت بین مسابقه اول و دوم و 2 ساعت استراحت بین مسابقه دوم و سوم بوده است. هر مسابقه شامل 3 مرحله جداگانه با استراحت های یک دقیقه ای بوده است.
هر ورزشکار به نوبت دوهای سرعت 10 ثانیه ای را با استراحت های 20 ثانیه ای در هر تمرین انجام داد و کشتی گیران در پایان مسابقه دوم، 3 مکمل متفاوت مورد استفاده قراردادند که این مکمل ها شامل موارد ذیل بوده اند:
2/1 گرم به کیلوگرم وزن بدن گلوکز
یک گرم به کیلوگرم وزن بدن گلوکز + 1/0 گرم به کیلوگرم آرژنین + 1/0 گرم به کیلوگرم اسیدهای آمینه شاخه دار
آب یا داروهای بی اثر
نتایج این تحقیق نشان داد که:
حداکثر و میانگین قدرت ورزشکاران در 3 مسابقه در 3 کارآزمایی مختلف مشابه بوده است.
بعد از مصرف مکمل میزان اسید آمینه با کربوهیدرات و کربوهیدرات، گلوکز و انسولین به طور قابل ملاحظه ای بالا بود و مقدار گلیسرول و غلظت اسید چرب غیراستریفیه نسبت به آزمایش داروهای بی اثر یا آب پایین بود.
تفاوت قابل ملاحظه ای بین پارامترهای بیوشیمیایی بعد از مصرف مکمل بین کربوهیدرات و اسید آمینه وجود نداشت.
مکمل کربوهیدرات با یا بدون اسید آمینه شاخه دار و آرژنین در زمان بعد از مسابقه هیچ تاثیری روی عملکرد ورزشکار در مسابقات مشابه برگزار شده روی کشتی گیران نداشته است علاوه بر این اسید آمینه شاخه دار و آرژنین باعث تاثیرات بیشتر انسولین نمی شوند.

ترجمه: شیرین طیوری
ویرایش: لاله کیوانمرز ( کارشناس تغذیه)
تهیه شده در روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران
Refrence: www.jissn.com

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 08:59

کد:9939-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.