فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 7 خرداد 1397





دوره های آموزشی


برگزاری دوره‌ یک روزه کینزیوتیپ

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی یک روزه کینزیوتیپ ویژه مربیان و ورزشکاران را برگزار می‌کند.


برگزاری دو دوره آموزشی در مردادماه 95

هیأت پزشکی ورزشی استان دو دوره آموزشی را در مردادماه 95 برگزار می‌کند.


برگزاری دوره‌ یک‌روزه کنزیوتیپ توسط هیات پزشکی ورزشی استان تهران

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی کنزیوتیپ را در 5 خردادماه برگزار می‌کند.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


ورزشکاران و روزه داری

تحقیقات نشان داده است، ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، در صورتی که مصرف انرژی کل مورد نیاز، حجم تمرینات، ترکیب بدنی و مدت و کیفیت خواب خود را حفظ کنند، کاهش عملکرد چندانی نخواهند داشت.


اهمیت و دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مولتیپل اسکلروز (MS)

هدف از ورزش و فعالیت فیزیکی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)، بهبود استقامت هوازی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و جلوگیری از بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی و دیابت می باشد.



آمار بازديد


 

.


مصرف آب و نوشیدنی های ورزشی در ورزشکاران

مصرف آب و مایعات مناسب در بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران بسیار موثر است.
مصرف مایعات حین مسابقه یا بعد از آن به دو دلیل مهم می باشد:
1. جلوگیری از اتلاف آب بدن و کم آبی و کاهش وزن در پایان مسابقه
2. جایگزینی الکترولیت های از دست رفته از طریق تعریق که مهمترین این الکترولیت ها سدیم می باشد.
در فعالیت هایی که بیش از یکساعت به طول می انجامد به ورزشکاران توصیه می شود که هرساعت 20 تا 60 گرم از کربوهیدراتهایی که به راحتی به قندخون تبدیل می شود استفاده کنند و بهتر است که مصرف مایعات از 15 دقیقه قبل از ورزش شروع شود.
مصرف نوشیدنی های ورزشی که بین 8-4 درصد قند دارند ( در هر 100 میلی گرم 4 تا 8 گرم قند وجود دارد) نیاز ورزشکاران به مایعات و قند را برطرف می کند این قندها می تواند از نوع ساده مانند ساکاروز یا فروکتوز یا گلوکز باشد.
در فعالیت هایی که بیش از یک ساعت به طول می انجامد یا کسانی که زیاد عرق می کنند و مقدار زیادی سدیم از دست می دهند ( بیش از 4-3 گرم ) باید کمبود سدیم هم جبران شود.
هر ورزشکار باید به ازای هر کیلوگرم از دست رفتن وزن بدن در پایان تمرین یا مسابقه 2/1 تا 5/1 لیتر مایع مصرف کند.
بهتر است در طول ورزش هر 20- 15 دقیقه یک لیوان نوشیدنی ورزشی استفاده شود و دمای مایعات باید خنک بین 15-8 درجه و خوش طعم باشد تا ورزشکار به راحتی بتواند میل نماید.


تهیه و تنظیم: لاله کیوانمرز
مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:دوشنبه 10 مهر 1391 - 09:16

کد:9990-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.