فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   چهارشنبه 25 مهر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.


تاثیر ورزش بر سلامت و بهداشت روانی بانوان شاغل

ورزش علاوه بر بهبود سلامت جسمی ، به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می تواند نقش اساسی داشته باشد.



آمار بازديد


 

.


تاثیر هوش بر عملکرد و موفقیت ورزشی/ قسمت دوم

امروزه مدیران و مربیان ورزش به دنبال ورزشکارانی هستند که علاوه بر داشتن آمادگی جسمانی و مهارتی، آرام دل بوده فشارهای روانی را بشناسد، احساسات مثبت را در خود تقویت کند و تیم را به سوی موفقیت سوق دهد.
هوش عاطفی مشتمل بر توانایی کنترل عواطف خود و دیگران است و خودشکوفایی نیز فرآیندی مستمر و پویا برای کسب حداکثر رشد توانایی هاست. هوش عاطفی می تواند تاثیر نیرومندی بر توانایی افراد از جمله ورزشکاران در نیل به خودشکوفایی و موفقیت داشته باشد.
در ورزش، هیجانات منفی، همچون اضطراب، خشم و افسردگی می توانند اجرای بهینه را تخریب کنند.
به طور ویژه تحت شرایط استرس زا ورزشکاران احتیاج دارند تا سطح انرژی شان را برای بدست آوردن اجرای بهینه، کنترل کنند. ورزشکار باید یاد بگیرد تا وضعیت اجرای ایده آلش را شناسایی کرده و مهارتهایی را برای مدیریت کردن هیجاناتش توسع دهد. (هانین، 1995)
بنابراین کنترل انرژی همانند هوش هیجانی، شناسایی و مدیریت هیجانات را به منظور ارتقاء سطح اجرا در پی دارد.( مایر، سالووی، 1997)
لذا شناخت ویژگی های روانشناختی و ابعاد مختلف هوش هیجانی ورزشکاران می تواند معلم و مربی را در انتخاب بازیکنان برای مسئولیت های مهم و مسابقات بزرگ و حساس و درک رفتار و چگونگی برخورد با افرادی که تحت رهبری آنها قرار دارد کمک نماید، زیرا سپردن وظایف خطیر در شرایط حساس مسابقه به افرادیکه کنترلی بر هیجانات خود ندارند و نمی توانند آرامش خود را حفظ کنند، احتمالاً تاثیر منفی بر تیم خواهد داشت و موجب شکست تیم می شود. رسیدن به آرامش مستلزم خودآگاهی درست، انعطاف پذیری هیجانی، توانایی ابراز وجود و تحمل استرس و پذیرش مسئولیت شخصی برای اعمال خود است.
15 عنصر سازنده هوش هیجانی عبارتند از:
1. خودآگاهی هیجانی
2. جراتمندی
3. عزت نفس
4. خودشکوفایی
5. استقلال
6. همدلی
7. انعطاف پذیری
8. حل مساله
9. تحمل سختی
10. واقعیت سنجی
11. مسئولیت پذیری اجتماعی
12. کنترل تکانه ها
13. شادی و نشاط
14. خوش بینی
15. روابط بین فردی
چگونه هوش هیجانی خود را ارتقاء دهیم؟
 پذیرش دیگران همانگونه که هستند
 کاهش کمال طلبی
 تغییر در تیپ شخصیتی
 مدیریت زمان و اوقات فراغت
 کاهش استرس
 خوش بینی همراه با واقع بینی
 مقابله با باورهای غیرمنطقی
 خوش رویی و خوش رفتاری
 افزایش مهارت های زندگی
 زندگی معنوی تر


تهیه و تنظیم: هوشنگ اسماعیلی
مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران





تاريخ  ارسال:چهارشنبه 12 مهر 1391 - 09:52

کد:9994-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.