فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 7 خرداد 1397





دوره های آموزشی


برگزاری دوره‌ یک روزه کینزیوتیپ

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی یک روزه کینزیوتیپ ویژه مربیان و ورزشکاران را برگزار می‌کند.


برگزاری دو دوره آموزشی در مردادماه 95

هیأت پزشکی ورزشی استان دو دوره آموزشی را در مردادماه 95 برگزار می‌کند.


برگزاری دوره‌ یک‌روزه کنزیوتیپ توسط هیات پزشکی ورزشی استان تهران

هیأت پزشکی ورزشی استان تهران دوره آموزشی کنزیوتیپ را در 5 خردادماه برگزار می‌کند.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


ورزشکاران و روزه داری

تحقیقات نشان داده است، ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، در صورتی که مصرف انرژی کل مورد نیاز، حجم تمرینات، ترکیب بدنی و مدت و کیفیت خواب خود را حفظ کنند، کاهش عملکرد چندانی نخواهند داشت.


اهمیت و دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مولتیپل اسکلروز (MS)

هدف از ورزش و فعالیت فیزیکی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS)، بهبود استقامت هوازی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و جلوگیری از بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی و دیابت می باشد.



آمار بازديد


 

.


سبک زندگی سالم

یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، بهترین سلاح برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی می باشد. با گنجاندن موارد زیر در زندگی می توانید از فوائد طولانی مدت آنها برای سلامت زندگی و قلب خود بهرمند شوید.
مصرف مقدار کالری مناسب:
باید در مورد میزان کالری مورد نیاز خود جهت حفظ وزنتان آگاه باشید. اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید، کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز جهت سوخت و ساز روزانه استفاده نکنید.مقدار و شدت فعالیت بدنی خود را جهت تنظیم مقدار کالری که دریافت میکنید افزایش دهید.هدف انجام حداقل 150 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط  یا 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد و یا ترکیبی از هر دو، در هفته می باشد.

اگر می خواهید میزان  فشار خون یا کلسترول خود را کاهش دهید، توصیه به انجام 40 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط تا شدید، سه تا چهار بار در هفته  می شود.

انواع مختلف مواد غذایی از تمام گروه های غذایی مصرف کنید:

ممکن است مقدار زیادی غذا مصرف کنید ولی بدنتان مواد مغذی لازم جهت سلامت را دریافت نکند. مواد مغذی غنی، حاوی مواد معدنی، پروتین، غلات کامل و دیگر مواد مغذی می باشند که در عین حال کالری کمی دارند. با رعایت این مورد می توانید وزن، کلسترول و فشارخون خود را کنترل کنید. در رژیم غذایی خود این موارد را رعایت کنید:

انواع میوه و سبزیجات و غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و ماهی بدون پوست، آجیل و حبوبات

استفاده از چربی های اشباع، چربی ترانس، سدیم، گوشت قرمز، شیرینیجات و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

دکتر ساناز کبیری متخصص پزشکی ورزشی

مسئول آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397 - 19:59

کد:59745-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.