فارسی | English


 

ارتحال عالم وارسته و مجاهد آزاده حضرت آیت الله مهدوی کنی را به عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌نماییم.             به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   جمعه 2 آبان 1393


انالله واناالیه راجعون




مطلب روز


پیشگیری از مشکلات ورزشکاران در سفر

قسمت مهمی از زندگی یک ورزشکار حرفه ای را مسافرت تشکیل می دهد. مسافرت‌های هوایی در مسیرهای طولانی از غرب به شرق یا بالعکس که با تغییر ساعت بیشتر از 3 ساعت همراه باشد سبب عوارضی در ورزشکار می‌شود که به آن Jet Lag می‌گویند. علائم Jet Lag شامل بدخوابی، خستگی روزانه، مشکلات خلقی ومعده‌ای روده‌ای وکاهش عملکرد ورزشی است.


اثرات منفی کاهش وزن

امروزه کاهش وزن یکی از چالش های مهم همه ورزشکاران می باشد. بخصوص ورزشکاران رشته های دارای رده های وزنی مانند کشتی، تکواندو، وزنه برداری و.... بیشتر درگیر به وزن رسیدن به موقع هستند. این موضوع در بسیاری از موارد هم منجر به عوارض جسمی و روانی برای ورزشکار و هم در مواردی منجر به حذف ورزشکار از یک دوره مسابقات شده در این نوشتار تعدادی از عوارض کاهش وزن غیرعلمی و غیراصولی بیان می گردد. کاهش حجم پلاسما و حساسیت به گرما در مطالعه ای ثابت شده است دهیدراسیون اثر چشمگیری برروی حجم پلاسما دارد. ( 8/3 % کاهش وزن بدن با این روش منجر به 5/7 % کاهش حجم پلاسما شده است) یا در آزمایش دیگری 6% کاهش وزن بدن با این روش منجر به 11% کاهش حجم پلاسما شده است) در مجموع می توان گفت دهیدراسیون سریع همراه با افزایش فعالیت در محیط گرم منجر به کاهش توانایی بدن جهت تعریق شده و در نتیجه خطر آسیب های گرمایی را بالا می برد و حتی در مواردی هم مرگ گذاشته شده است.


درد قسمت خارجی آرنج

آرنج یک مفصل پیچیده مرکب از استخوان‌های اولنا، رادیوس و هومروس است که حرکات خم شدن و چرخشی را امکان‌پذیر می‌سازد. اگرچه این مفصل ثبات نسبی خوبی دارد، ولی باز هم در معرض آسیب‌های ورزشی بویژه آسیب‌های ناشی از بیش‌کاری (overuse) است. هر ورزشی که یک ورزشکار را در معرض فلکسیون و اکستانسیون مکرر آرنج یا سوپیناسیون و پروناسیون متوالی مچ دست قرار دهد، می‌تواند با آسیب‌های این ناحیه همراه باشد. بنابراین آسیب‌های آرنج بویژه در ورزش‌های بالای سر (overhead) نظیر هندبال، بیس‌بال، وزنه‌برداری و همچنین در ورزش‌های راکتی نظیر تنیس و بدمینتون شیوع بالایی دارند.



آمار بازديد


 

.


توصیه هایی برای ورزشکاران مبتلا به آلرژی
آلرژی فصلی یکی از شایعترین آلرژی هاست این بیماری که بیشتر در فصل بهار دیده می شود با التهاب مخاط بینی همراه است.
   چهارشنبه 10 مهر 1392 - 09:07

»

دستورالعمل دریافت مناسب مایعات در ورزش
دریافت مایعات در قبل و در حین ورزش به هیچ عنوان محدود نشود. از تشنگی غفلت نکنید، ولی تشنگی نباید به عنوان تنها معیار نوشیدن مایعات در نظر گرفته شود.
   چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 11:40

»

مصرف آب و املاح برای ورزشکاران
به طور كلي، در ورزشكاران جايگزيني مايع و املاح طي سه مرحله صورت ميگيرد:
   چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 11:36

»

نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار /4
ذخائر سوخت کودکان را همیشه پرنگهدارید
   دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:45

»

نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار /3
برای تامین انرژی کربوهیدرات را هدف قرار دهید
   دوشنبه 20 آذر 1391 - 13:43

»

نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار /2
توصیه هایی در رابطه با مکمل ها
   چهارشنبه 8 آذر 1391 - 12:02

»

نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار /1
تامین آب بدن
   چهارشنبه 8 آذر 1391 - 12:00

»

در مورد چربی ها بیشتر بدانیم
چربی های موجود در رژیم غذایی منبع تولید انرژی- تامین کننده اسیدهای چرب ضروری بدن- حامل یا لازم برای ساخت برخی از ویتامین ها (A-D-E-K ) و انواعی از چربی ها برای سلامت قلب مفید هستند. 25 درصد از میزان کالری روزانه می تواند با مصرف چربی های سالم به دست آید.
   سه شنبه 30 آبان 1391 - 14:05

»

مصرف آب و نوشیدنی های ورزشی در ورزشکاران
مصرف آب و مایعات مناسب در بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران بسیار موثر است.
   دوشنبه 10 مهر 1391 - 09:16

»

نقش کافئین در عملکرد ورزشی
کافئین در تمام دنیا بصورت گسترده مصرف می شود که در قهوه، چای، شکلات، کاکائو و کولاها وجود دارد.
   دوشنبه 20 شهريور 1391 - 10:03

»

مصرف ناکافی تغذیه، یکی از شایعترین مشکلات زنان ورزشکار نسبت به مردان ورزشکار
تغذیه مناسب و صحیح بهترین راه برای حفظ انرژی کافی طی فعالیت ورزشی و بعد از ورزش و دوران ریکاوری است
   سه شنبه 14 شهريور 1391 - 11:59

»

غذاها و نوشیدنی های مناسب جهت بازسازی عضلات و ذخائر انرژی بعد از ورزش
غذا و نوشیدنی های بازسازی کننده بعد از ورزش می توانند به ورزشکار کمک نمایند تا بعد از تمرین یا مسابقه سریعتر برای تمرین یا مسابقه بعدی آماده شوند
   سه شنبه 14 شهريور 1391 - 10:51

»

کاربرد و اهمیت تغذیه نونهالان و نوجوانان ورزشکار
نونهالان و نوجوانان در دوران رشد و تکامل در معرض تغییرات فیزیولوژیک و همچنین تغییرات رفتاری قرار دارند.
   دوشنبه 13 شهريور 1391 - 09:29

»

All Page : 1

This Page: 1

صفحه نخست

1  

صفحه آخر





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات





نظرات و پيشنهادات



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.